Dziś jest: 22-08-2019, imieniny: Cezarego, Marii, Zygfryda
zdjęcie tytułowe (1).jpeg
Szukaj na stronie

Zapisz się do newslettera

Kontakt z nami:
tel./fax: 77/ 453 60 09
tel.: 504 850 668
tel.: 662 211 225
e-mail:
Konsultant on-line:

Reprezentacja i reklama- aspekty podatkowe

Termin szkolenia
7 listopad 2019 r. - godz. 9.00 
Opole - siedziba ISEP, ul. Ozimska 48  (II piętro)

Cel szkolenia
W trakcie szkolenia omówione zostaną podatkowe aspekty różnego rodzaju świadczeń nieodpłatnych, w tym m.in. akcji reklamowych, promocyjnych, reprezentacji, świadczeń pracowniczych – z punktu widzenia podatków dochodowych (koszt uzyskania przychodu i przychód) oraz podatku VAT.
Na szkoleniu zostaną omówione trendy w aktualnym orzecznictwie sądów administracyjnych oraz w doktrynie. Uczestnicy szkolenia zdobędą kompleksową wiedzę na temat wydatków na reklamę i reprezentację oraz dowiedzą się, jakie ryzyka generują poszczególne wydatki.

Adresaci szkolenia
Szkolenie jest adresowane do pracowników działów finansowo-księgowych, pracowników biur rachunkowych, doradców podatkowych, właścicieli firm.

Program szkolenia

1. Nieodpłatne świadczenia o charakterze reklamowym i reprezentacyjnym na rzecz kontrahentów:

  • przekazanie gadżetów z logo firmy i bez logo,
  • przekazanie ulotek i katalogów reklamowych,
  • prezenty dla kontrahentów,
  • napoje i posiłki dla kontrahentów w trakcie spotkań w siedzibie firmy,
  • spotkania z kontrahentami poza firmą,
  • szkolenia i konferencje dla kontrahentów,
  • imprezy okolicznościowe,
  • finansowanie kosztów noclegu i podróży,
  • udostępnienie wyposażenia sklepów.

2. Nieodpłatne świadczenia na rzecz pracowników i współpracowników:

  • samochody, telefony, laptopy służbowe,
  • pakiety medyczne,
  • ubezpieczenia (w tym ubezpieczenie na życie oraz OC dla menedżerów),
  • mieszkania i hotele dla pracownika lub współpracownika,
  • koszty transportu do miejsca pracy i do domu,
  • przekazanie ubioru pracownikowi,
  • świadczenia o charakterze okolicznościowym (kwiaty, nagrody, wiązanki),
  • bony towarowe, prezenty świąteczne,
  • napoje i posiłki dla pracowników oraz członków organów statutowych,
  • szkolenia i kursy dla pracowników,
  • imprezy integracyjne i okolicznościowe,
  • finansowanie wydatków z zakładowego funduszu świadczeń socjalnych,
  • zapomogi i pożyczki.

3. Pozostałe świadczenia związane z bieżącą działalnością oraz promocją:

  • udział w targach i imprezach wystawienniczych,
  • wydatki na wyposażenie i dekorację biura,
  • sponsoring,
  • sprzedaż premiowa,
  • sprzedaż „za złotówkę”,
  • konkursy i loterie,
  • programy lojalnościowe i motywacyjne,
  • rabaty, premie pieniężne.

4. Obowiązki dokumentacyjne związane z nieodpłatnymi świadczeniami – zeznania, informacje, faktury, ewidencje.

5. Dokumentowanie nieodpłatnych świadczeń dla potrzeb wewnętrznych

  • zasady obiegu dokumentów, rodzaje wymaganych dokumentów dla poszczególnych rodzajów akcji promocyjnych,
  • zasady tworzenia regulaminów, umów barterowych oraz sponsoringowych – aspekty podatkowe,
  • inne dowody potwierdzające wykonanie świadczeń i ich związek z przychodem.

6. Wynajęcie podmiotu zewnętrznego celem organizacji wydarzeń integracyjnych oraz promocyjnych

  • faktury za organizację szkolenia lub konferencji – czy mogę bezpiecznie odliczyć z nich VAT, jakie ryzyko niesie ze sobą aktualne orzecznictwo sądów w sprawach dotyczących usług kompleksowych?
  • wynajęcie agencji do przekazania towarów – czy mogę odliczyć VAT od całej usługi, czy muszę wyłączyć wartość towaru?

7. Nowe przepisy limitujące zaliczenie do kosztów wydatków na usługi niematerialne od 2018 r. a działalność promocyjna

  • jakie usługi niematerialne objęte są ograniczonym odliczeniem (reklama, marketing, PR, doradztwo)
  • do jakiego limitu mogę zaliczyć wydatki na usługi niematerialne do kosztów uzyskania przychodu?

Prowadzący
Łukasz Chłond – doradca podatkowy, Doświadczenie zdobywał pracując w jednej z większych polskich firm doradztwa podatkowego, jako ekspert w dziale VAT, a następnie w międzynarodowej firmie doradczej należącej do tzw. Wielkiej Czwórki, uczestnicząc w projektach związanych z opodatkowaniem VAT podmiotów gospodarczych oraz międzynarodowym planowaniem podatkowym. W ostatnim czasie nadzorował dział podatkowy w międzynarodowej korporacji. Specjalizuje się w zagadnieniach związanych z podatkiem od towarów i usług, podatkiem od osób prawnych, podatkiem od czynności cywilnoprawnych oraz opodatkowaniem międzynarodowym. Autor oraz współautor publikacji o tematyce podatkowej, m.in. dla Dziennika Gazeta Prawna, Rzeczpospolitej, czy miesięcznika Rachunkowość. Doświadczony wykładowca problematyki opodatkowania podmiotów gospodarczych.                                            

Forma szkolenia i materiały szkoleniowe

  • Szkolenie realizowane jest w formie wykładów uzupełnianych praktycznymi przykładami dotyczącymi interpretacji  przepisów Kodeksu Pracy.
  • W czasie zajęć wykorzystywane są autorskie materiały dydaktyczne przygotowane przez wykładowcę oraz akty prawne i wzory dokumentów źródłowych.
  • Po zakończonym szkoleniu uczestnicy wypełnią ankiety ewaluacyjne mierzące efekty i jakość realizacji szkolenia.

Czas trwania szkolenia
7 godzin lekcyjnych (godzina lekcyjna to 45 minut) plus przerwy.

Warunek otrzymania zaświadczenia
Formą zaliczenia szkolenia jest obecność na zajęciach szkoleniowych potwierdzona w liście obecności, na podstawie której słuchacz otrzymuje zaświadczenie o uczestnictwie w szkoleniu.

Warunki uczestnictwa w szkoleniu:

  • Odpłatność za udział jednej osoby w szkoleniu wynosi 395,-zł netto
  • Podana cena jest ceną netto i należy do niej doliczyć 23% podatku VAT (cena brutto odpowiednio: 485,85-zł od osoby).
  • W przypadku szkoleń sfinansowanych w co najmniej 70% ze środków publicznych do ceny nie doliczamy podatku VAT. W tym celu prosimy o przesłanie do nas wypełnionego oświadczenia, które jest do pobrania tutaj.
  • Należność za szkolenie płatne na podstawie faktury na nasze konto w IDEA BANK  o nr 35 1950 0001 2006 0389 9519 0002.
  • Nieobecność zgłoszonego uczestnika w szkoleniu nie zwalnia od zapłaty pełnej kwoty należności.
  • Ramowy regulamin świadczenia usług szkoleniowych ISEP jest dostępny w zakładce „Formularze i regulaminy”
  • Uczestnicy otrzymają faktury w dniu szkolenia. 
  • Cena obejmuje: wykłady, materiały szkoleniowe i poczęstunek.

Przyjmujemy zgłoszenia pisemne i telefoniczne lub e-mailem.
tel. 774 536 009, fax. 775 453 457 e-mail: 

Wypełnij formularz zgłoszeniowy>>